تابلو اعلانات

سیره اهل بیت(ع) در عزاداری حسینی

با شروع ماه محرم هیئات و تکایا خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) آماده می کنند. اما باید به چگونگی برگزاری این مراسم ها توجه ویژه داشت تا باعث وهن تشیع و اهل بیت نشود.

متن زیر به سیره اهل بیت(ع) در عزاداری حسینی ÷رداخته است که به اجمال از نظر شما می گذرد:

1_ برنامه مجلس عزا

امام صادق(علیه السلام) در ثواب زیارت امام حسین(علیه السلام) در ضمن حدیثی طولانی می فرمایند: شنیده ام که در نیمه شعبان اطراف کوفه به همراه گروه های دیگر به زیارت امام حسین(علیه السلام) می آیند؛ از جمله زنانی که بر حسین(علیه السلام) ندبه می‌کنند؛

ادامه نوشته

متن کامل خطبه حضرت زينب(س) در شام

پس از شهادت امام حسين(ع) در روز دهم محرم سال 61 هـ .ق اهل بيت(ع) و حرم امام به اسارت دشمن درآمدند. در بامداد دوازدهم محرم خاندان رسول اسلام(ص) به رهبري زينب كبري(س) و امام زين العابدين(ع) از كربلا بطرف كوفه حركت كردند.

پس از ورود به كوفه، و خوشحالي درباريان و ابن زياد و گرفتن مراسمي به خاطره پيروزي، به طرف شام، محل استقرار يزيد حركت نمودند. وقتي سر حسين بن علی(ع)٬ يارانش و اسراء در مقابل يزيد حاضر شدند؛ تشريفات درباري به همان فراواني بارگاه ابن زياد انجام شد.

«زحر بن قيس» كه كاروان را به عنوان نماينده ابن زياد هدايت مي كرد سخنراني طولاني ايراد كرد و در آن به شرح چگونگي شهادت امام حسين(ع) و يارانش پرداخت.

ادامه نوشته

آسیب‏شناسی فرهنگ عزادارى عاشورا

در واقع فرهنگ عاشورا موضوعى است که از تلاقى روایت دینى و روایت تاریخى پدید آمده است و مى‏توان از سوگوارى عاشورایى تعبیر به آینه ی تمام نماى حرکت، اهداف و پیامدهاى انقلاب عاشورا نام برد و آموزه‏هاى اجتماعى آن را در راستاى اندیشه ی ناب اسلامى، نمادى کامل از آموزه‏هاى دین برتافت زیرا این فرهنگ، یک سنت دینى است که ریشه در تاریخى مقدس و جغرافیایى آسمانى دارد. از این رو آثار متعدد و بى‏شمارى بر روان و رفتار شخص باقى مى‏گذارد.

هم‏چنین پای بندى به فرهنگ اصیل عاشورا، یکى از بهترین راه کارهاى رسیدن به تعالى فرهنگى در جامعه است. چرا که این فرهنگ سازنده، همه ی نیازهاى یک جامعه ی آزاد و ارزشى را به طور ذاتى در بر دارد و با اثر گذاشتن در روح و جان و فطرت بشر اعم از مسلمان و غیر مسلمان، آنان را به سوى خود جذب مى‏کند. همچنین بازتاب تلاش‏هاى سیاسى حضرت زینب‏(ع) و روشنگرى‏هاى ارزشمند ایشان که پیرو قیام شکوهمند کربلا صورت گرفت، به خوبى احیاگر روح حماسه و پای دارى در جامعه است.

ادامه نوشته

خرافه‌ای به نام حنابندان حضرت قاسم(ع)+تصویر

بنا به سنت مداحان روز ششم ماه محرم به حضرت قاسم‌بن الحسن(ع) نوجوان 10 (به گفته طبری) یا 14 ساله(به گفته ابی‌مخنف) (1) شهید دشت نینواست.

در این شب، در برخی هیئت‌ها به برگزاری مراسم حنابندان و برپا کردن حجله حضرت قاسم(ع) می‌پردازند، چرا که معتقدند آن حضرت در کربلا ازدواج کرده است! این موضوع برای اولین در کتاب «روضة الشهدا» عنوان شد، کتابی که 9 قرن پس از واقعه عاشورا نوشته شده و اکثر روایات آن از کتاب‌های غیر قابل اعتماد اخذ شده و برخی نیز اصولاً سندیت ندارد و صرفاً داستان‌سرایی مؤلف است.

ادامه نوشته

آشنایی با مداح همه فن حریف کشمیری


ماه محرم با سوگواری و عزا از 1400 سال پیش تاکنون عجین شده است و بعد از واقعه مصیبت عاشورا مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) تلاش خود را به کار بسته‌اند تا پیام ثارالله را نسل به نسل منتقل کنند. برپایی یازدهمین همایش پیرغلامان حسینی در استان گلستان فرصتی را فراهم آورد که از نزدیک پای سخن این ذاکران سینه‌سوخته بنشینیم و از زبان آن‌ها علت این عشق خروشان به سید و سالار شهیدان را جویا شویم.

آنچه در ادامه می‌آید،‌ ماحصل گفت‌وگوی فارس با مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) کشور هندوستان به نام سیدمظفر مدنی است که با وجود سن جوانش، پر شور و حرارت در ایام محرم در کشورم حضور می‌یابد، به تنهایی یک مجلس را می‌گذارند از سخنرانی، شعر خواندن تا مداحی آن هم به روش کشمیری‌ها، به عبارتی این ذاکر اهل بیت(ع) همه فن حریف است و کتاب «حماسه حسینی» را بهترین سند برای واقعه‌گویی حادثه کربلا می‌داند:

ادامه نوشته

مطیعی به استقبال محرم

در آستانه ورود به ماه محرم ،سایت رهبران شیعه  شنیدن این مداحی دلنشین حاج میثم مطیعی را به شما پیشنهاد می دهد . کاربران محترم می توانند این مداحی زیبا و دلنشین با نوای گرم میثم مطیعی را بصورت مستقیم از سرور سایت رهبران شیعه دریافت نمایند :

24664_266

{ لینک دانلود } زائر کوی حسین ، گشته دل و جان ما                      حجم فایل  : ۵٫۲۲ مگابایت

بوی محرمت میاد دلم غمینه

دانلود مداحی بوی محرمت میاد دلم غمینه  با نوای گرم حاج حسن خلج بصورت مستقیم از سرور سایت رهبران شیعه :

محرم

{ لینک دانلود } بوی محرمت میاد دلم غمینه                              حجم فایل : ۱٫۵۹ مگابایت

دوباره بیرق عزا در انتظار خانه

دانلود مداحی دوباره بیرق عزا در انتظار خانه با نوای گرم حاج محمود کریمی بصورت مستقیم از سرور سایت رهبران شیعه :

دوباره-بیرق-عزا-در-انتظار-خانه

{ لینک دانلود } دوباره بیرق عزا در انتظار خانه                          حجم فایل  : ۷٫۴۹ مگابایت

پوستر/یا اباعبدالله الحسین

برای مشاهده در ابعاد بزرگ کلیک کنید

تصاویر/ بدرقه پیرغلامان اباعبدالله

ادامه نوشته

گریه بر امام حسین (ع)؛ کارسازتر از بمب اتم

در آستانه ماه محرم الحرام و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفتگویی داشته است باحاج مرتضی طاهری از مداحان و پیشکسوتان عرصه مداحی که نظرات وی را در رابطه با موضوعات و مسایل امروز مطرح دراین عرصه جویا شده است. آنچه در ادامه می خوانید گفتگوی ما مرتضی طاهری است.


آقای طاهری شاید بهتر باشد در ابتدای کلام درباره قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان علاقمند به این حرفه صحبت کنیم که آیا برای ساماندهی و جهت دهی این موج عظیم جوان و نوجوان برنامه خاصی وجود دارد؟ در سال‌های گذشته معمول و متداول بود که افرادی که وارد عرصه مداحی می‌شدند ملازم با یک استاد بودند، چون مداحانی که استاد دیده‌اند ...

ادامه نوشته

روضه‌ امام رضا(ع) برای حضرت سیدالشهداء

امام رضا(ع) فرمودند: هر کس روز عاشورا به دنبال انجام کارها و حوائج خود نرود، خداوند حوائج دنیا و آخرت او را بر آورده سازد و هر کس که روز عاشورا، روز مصیبت و حزن و گریه‏اش باشد، خداوند روز قیامت را روز شادى و سرورش قرار خواهد داد و در بهشت چشمانشان به دیدار ما روشن خواهد شد و هر کس روز عاشورا را روز برکت بنامد و براى منزلش چیزى در آن روز ذخیره کند، آنچه ذخیره کرده است، برکت نخواهد داشت، و در روز قیامت همراه یزید، عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد- لعنهم‏ الله- در پست‏ترین درجه جهنم محشور خواهد شد.

ادامه نوشته

اجرای زنده «نزار قطری» در اجلاس پیرغلامان/ تجلیل از مداحان اهل سنت

نشست خبری یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی صبح امروز دوشنبه 29 مهرماه با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا و طاهری دبیر اجلاس و مدیرکل نغمات آیینی رادیو در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

صوفی در این نشست عاشورا، کربلا و محرم را دارای جایگاه ویژه و باعظمتی در تاریخ شیعه و ملت ایران معرفی کرد و گفت: هر زمان از این موضوعات نام برده می شود فداکاری و ایثار به ذهن متبادر می شود. رمز بقای اسلام نیز توسل و تمسک به محرم و عاشورا است. نهضت اباعبدالله بزرگترین نقش را در تجدید حیات اسلام ایفا کرد و تداوم یاد این نهضت اصلی ترین عامل بقای اسلام محمدی است و این ماموریت توسط بسیاری از افراد انجام می شود.

ادامه نوشته

تولد خرده فرهنگ‌ها در مراسم سوگوارى

چون اين عزادارى در گروه‌هاى كوچكى (نسبت‌به محله) رخ مى‌دهد، پس خرده فرهنگ خاص خود را باز توليد مى‌كنند; به عبارت ديگر، بازتوليد فرهنگى در فرآيند عزادارى رخ مى‌دهد و هرگروه، و قوم و نژاد و... در ايران، بازتوليد فرهنگى خود را در محرم، به شدت مورد تاكيد قرار مى‌دهد. پس گروه‌هاى اجتماعى در تهران، سعى در ساختن خرده فرهنگ خاص خود از طريق مراسم سوگوارى هستند، مانند آنچه كه در محرم و صفر امسال شاهد آن بوديم.

رقابت نيز در ميان گروه‌هاى عزادارى مشاهده مى‌شود (رقابت ميان نمادهاى عزادارى) ; اين مسئله در افزايش تعداد كمى و كيفى نهاد صورت مى‌گرفت. بازگشت نمادهاى قديمى مانند علم در عزادارى محرم، بسيار زياد صورت گرفته بود. به طورى كه كمتر دسته عزادارى‌اى در كوى و برزن بود كه اين نماد را (با تفاوت خاص خود از نظر مالى) نداشته باشد و آن را به معرض نمايش نگذارد.

ادامه نوشته

مطهرى و اصلاح در فرهنگ عاشورا

شهيد مطهرى در بخش تحريفات لفظى، به شدت از مرحوم محدث نورى و كتاب او در زمينه تحريفات عاشورا، يعنى لؤلؤ و مرجان متاثر است. (6) ايشان مصاديق تحريفات لفظى را بيشتر از لؤلؤ و مرجان نقل نموده و صراحت و شجاعت محدث نورى را تحسين مى‌نمايد.
يكى از اين مصاديق، آب خواستن امام حسين (ع) در پايين منبر على (ع) و آب آوردن عباس (ع) براى ايشان است. (7) نمونه دوم جلال و شكوه و جبروت و روى كرسى مرصع نشستن سيدالشهدا در مكه است. (8) نمونه سوم، حضور ليلا مادر على‌اكبر در كربلا و نذر او كه اگر على‌اكبر سالم بماند، او مسير كربلا تا مدينه را ريحان بكارد. نمونه ديگرى كه شهيد مطهرى از قول محدث نورى نقل مى‌نمايد، داستان عروسى قاسم در روز عاشورا است.

ادامه نوشته

چرا پرچم حرم امام حسین به رنگ سرخ است؟

این پرچم زیبای امام حسین(ع) به رنگ سرخ است تا به من و شما و اهالی دنیا بفهماند که از روز تاسوعا که پرچم سرخ را بر فراز چادر حسین بن علی(ع) برافراشتند تاکنون همچنان جنگ با کفار و قاتلین آن حضرت ادامه دارد و این امر تا ظهور امام زمان(عج) که منتقم خون آن بزرگوار است ادامه خواهد داشت.

از این‌روست که در فرازهای آخر دعای ندبه می‌خوانیم: «این الطالب بدم المقتول بکربلا»؛ کجاست طلب کننده خون کشته کربلا؟ امام زمان شخصاً طالب خون بناحق ریخته جد مظلومش حسین بن علی(ع) است و تا قیام ایشان همچنان پرچم خونخواهی مظلوم کربلا به دست با کفایت ایشان است،

ادامه نوشته

پيشينه و جريان‌شناسى مبارزه با آسيب‌هاى فرهنگ عاشورا

نخستين گام براى شناخت موضوع آن است كه مشخص سازيم، منظور از جريان‌شناسى و پيشينه مبارزه با آسيب‌هاى فرهنگ عاشورا چيست و در صدد كاوش چه محدوده زمانى هستيم.
بنابراين، در ابتداى بحث روشن مى‌سازيم كه منظور، مبارزه با آنها به عنوان يك سنت اجتماعى خاص است. محدوده زمانى آن را نيز آغاز نخستين حركت‌هاى روشن فكرى در ايران و ورود مدرنيسم بدان فرض مى‌گيريم. همچنين محدوده مكانى آن نيز عمدتا ايران، عراق، لبنان و سوريه است كه بيشترين شيعيان را در خود جاى داده است.
حال بايد به اين پرسش پاسخ داد كه سابقه اين مقابله و مبارزه از چه زمانى است؟ نخست‌بايد يادآور شويم، آسيب‌هاى عزادارى در درون آسيب‌هاى دينى و نهادهاى دينى قابل بررسى است اين آسيب‌ها، شعبه‌اى از آسيب‌هاى كليت نهادهاى دينى است.

ادامه نوشته

پيرايه‌زدايي از حماسه‌ي حسيني

در مراجعه‌ي به اين كتاب‌ها مي‌بينيم دختري به نام رقيه براي امام حسين عليه‌السلام ثبت نشده است. بنده زماني تحقيق كردم كه ببينم آيا اصلاً اسم رقيه در آن زمان مرسوم بوده است يا نه، در مراجعه به تاريخ ديدم كه بله، حضرت امير عليه‌السلام دختري به نام رقيه داشته‌اند. در كتب رجال هم بعضي از زنان وجود داشتند كه نام رقيه داشته‌اند. معلوم مي‌شود كه در آن زمان، چنين اسمي براي زنان بوده است، ولي در ميان دختران امام حسين عليه‌السلام ، منابع مادر و اصلي ما، دختري به اين نام را براي ايشان ثبت نكرده‌اند؛ امّا اين كه دختر كوچكي از دختران امام حسين عليه‌السلام در دوران اسيري در شام، پدر را خواب ديد و بعد بيدار شد و بي‌تابي كرد و از عمه و امام سجاد عليه‌السلام پدر را خواست، قديمي‌ترين منبع آن، «كامل بهايي» است. و بعد از ايشان هر كس كه ذكر كرده، به نظر مي‌رسد از «كامل بهايي» گرفته است. تا آن جا كه من اطلاع دارم، اين جريان را عمادالدين طبري براي بهاءالدين ـ وزير هلاكوخان ـ نوشته است.

ادامه نوشته

نظر پیرغلام و مداح اهل بیت(ع) در خصوص عاشورای شمسی

ماشاءالله عابدی یکی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) چند روز پیش با حضور در جمع یکی از هیات تهران درباره عزاداری امام حسین علیه السلام صحبت‌های ایراد کرد.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: عزاداری نوعی عبادت است که مانند نماز و  و روزه، دارای یکسری آداب است که اگر رعایت نشود مانند این است که اصلا انجام نشده است. برای مثال فردی که نماز صبح را 3 رکعت می خواند مانند کسی است که اصلا نماز نخوانده است و چه بسا عقوبتش از تارک الصلاه بیشتر باشد.

وی همچنین در ادامه سخنانش درباره رواج عزاداری در سالروز شمسی عاشورا عنوان کرد: چند سال گذشته به دوستی که مراسم عاشورای شمسی را برگزار کرد، گفتم اگر چند سال دیگر این تاریخ با ایام شادی و ولادت ائمه اطهار مقارن شود می‌خواهی چه کار کنی؟

ادامه نوشته

زندگینامه مسلم (ع) از ولادت تا شهادت..

روح بزرگ انسانهاى خود ساخته و پاک به دیگران هم، پاکى و ایمان مى‏آموزد. صداقت و فداکارى ایثارگران در راه خدا الهام بخش تعهد و فداکارى است. حماسه‏هاى جهاد و شهادت مردان بزرگ اسلام، مجاهد ساز و شهید پرور است. عظمت انسانى چهره‏هاى پرفروغ تاریخ خونبار ما اسوه همه کسانى است که در زندگى به هدفهایى والاتر از خوردن و خوابیدن اعتقاد دارند و ارزشهاى متعالى را مى‏جویند. انسانهاى نمونه از نظر ایمان، اخلاق، شهامت، جوانمردى و استقامت، همیشه زینت تاریخ بوده و هستند.

«مسلم بن عقیل‏» یکى از این چهره‏ هاست. شنیدن نام این انسان والا و سرباز فداکار راه حق، یاد آور همه خوبیها، رشادتها و جوانمردیهاست;و خواندن زندگینامه این سردار رشید اسلام، درس آموز و الهام‏بخش و سازنده است.

ادامه نوشته

تحریف زدایی از شخصیت عاشورایی زینب(س)

آيا يقه پاره كردن حضرت زينب در كاخ ابن زياد يا كاخ يزيد و كوبيدن سر به چوبه محمل به گونه‌اى كه سر يا پيشانيش شكسته باشد، درست است؟ چگونه ممكن است، شخصيتى چون زينب كبرى، آن هم در برابر چشم نامحرمان، چنان كارهايى انجام دهد؟
در برخى منابع متأخر آمده است، هنگامى كه اهل بيت را بر يزيد وارد كردند، چون زينب سربريده برادر را پيش‌روى يزيد ديد، بى تاب شد و گريبان چاك كرد و با صدايى حزين كه دل‌ها را پاره پاره مى‌كرد، فرياد برآورد: يا حسينا اى حبيب قلوب رسول خدا اى فرزند مكه و منى و اى فرزند دل بنده سيده نساء، اى جگر گوشه محمد مصطفى. اهل مجلس خروش برآوردند و يزيد هم‌چنان ساكت بود.
..

ادامه نوشته

عزاداری خدام حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در کربلا

ادامه نوشته

تصاویر/ عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در عهد ناصری

عصر حکومت سلسله قاجار در ایران، با رونق و رواج عزادارى براى امام حسین(ع) همراه بود. ماه محرم در دوره قاجاریه به ویژه در دوره ناصرالدین شاه شور و حال دیگری داشت. در این ماه شهرهای ایران سیاه‌پوش می‌شد و آیین‌های ویژه‌ محرم برگزار می‌شد. عزاداری‌ها در دوره ناصرالدین شاه قاجار و با ساخت تکیه دولت به اوج خود رسید.

در دو ماه محرم و صفر، تهران عزاخانه حقیقی بود. از هیچ نقطه و به هیچ بهانه صدای ساز و آواز بر نمی‌خاست و مجلس سروری برپا نمی‌شد.

ادامه نوشته

معرفی کتاب/ سلوک عاشورایی: ده منزل سلوک حسینی

سلوک عاشورایی، گفتارهایی از حضرت آیت‌‌الله‌‌العظمی حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی


حضرت آیت‌‌الله‌‌العظمی حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(رضوان‌‌الله‌‌تعالی‌‌علیه) می‌‌باشند و بیش از ۳۰ سال است که کرسی دروس اسلامی ایشان در حوزه‌‌ی علمیه‌‌ی تهران، طلاب و فضلای اُمّ‌‌القرای جهان اسلام را سیراب می‌‌سازد، از سال ۱۳۸۰ هـ.ش در بیانات ایّام دهه‌‌ی اوّل محرّم‌‌الحرام و دهه‌‌ی آخر ماه صفر خود، به تشریح ابعاد گوناگونی از قیام و انقلاب حضرت سیّدالشّهداء پرداخته‌‌اند که نگاهی چنین عمیق به مقوله‌‌ی عاشوراء، آن هم توسط چنین شخصیّتی، در نوع خود کم‌‌نظیر است.
آن‌‌چه مجموعه‌‌ی مباحث حضرت استاد را از بسیاری جهات ممتاز گردانده،...
ادامه نوشته

خواندن زیارت عاشورا همسایگان میّت را نیز از عذاب قبر می‌رهاند

چیزی که در زیارت امام حسین (ع) مهم‌تر است، این است که سوگواری‌اش (با اظهار اندوه و ناله و گریه) را زیاد کرده، نالان و خاک‌آلود شود و رسیدن به مقام اصحاب حضرت (ع) در وفای به حق او و شهادت در رکابش را زیاد تمنا کرده و بگوید: «یا لیتنا کنا معکم» ای کاش ما نیز در رکاب شما می‌بودیم. و آن را از عمق قلب و با توجه به روحانیت امام (ع) بر زبان آورده، از فضیلت و انوار و برکات آن حضرت برای قبول شدن زیارتش استمداد بطلبد و از آن حضرت قبولی زیارت و دیگر اعمالش و ملحش شدن به اصحابش را بخواهد.

ادامه نوشته

آداب سخنرانی محرم از منظر «محدث قمی»/ شعر حافظ درباره آداب منبر

با نزدیک شدن ماه پیروزی خون بر شمشیر و روزهای عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، در خیابان انواع و اقسامی از بنرهای تبلیغاتی هیئت‌ها، حسینیه‌ها و تکایا مشاهده می‌شود که به تشریح برنامه‌های عزاداری در دهه اول ماه محرم می‌پردازند، ‌چیزی که بیش از بیش در این تبلیغات خودنمایی می‌کند، نام‌های مداحان هست که بزرگتر از اسم سخنران در بنر آورده شده است.

به راستی باید پرسید در این جلسات عزاداری با توجه به فلسفه قیام امام حسین(ع) که مبتنی بر اصلاح امت است، بیشتر نوحه و عزاداری مهم است یا اینکه انسان به معرفت و آگاهی عمیق‌تر از معارف اهل‌بیت دست یابد!

ادامه نوشته

انتقاد از سبک‌های نوین مداحی/ مداحان جوان پیرو نوار و سی‌دی نباشند

مداح باید استاد ببیند، من ـ که اکنون 87 سال سن دارم ـ نزد مراجع تقلید ‌[از جمله مرحوم آیت‌الله سید محمدهادی میلانی] شاگردی کردم. اکنون از این جدیدی‌ها بپرسید «استادتان چه کسی است یا کدام مجتهداستادتان هست؟» پاسخی ندارند، بلکه سبک خودشان را در می‌آورند و می‌خوانند، این کار غیر رضای خداست.

ادامه نوشته

پاسخ‌هاي حضرت آيت الله العظمي صافي به نامه‌اي پيرامون فلسفه عزاداري براي حضرت سيّد الشهداء (ع)

http://inn.ir/Images/News/Larg_Pic/iran_media/image/2010/05/715450510_orig.jpg- اگر عزاداري‌ها براي حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام نبود، همه چيز مُرده بود. اين‌ها رمز حيات است، حفظ سابقه است، حفظ هويّت است و ميراث بزرگ فرهنگي است.

- امام حسين عليه‌السلام به عزاداري ما نيازمند نيست بلكه ما به او نيازمنديم.

- ما به معرفت راه حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام و رفتن در راه و احياء مكتب او نياز داريم.

- عزاداري‌ها و مراسم عاشورا را هدف اعتراض قرار دادن، هدف قراردادن قرآن و عترت و همه انبيا و همه خوبي‌هاست.

- امام حسين عليه‌السلام شهيد ديروز نبود؛ او شهيد هميشه جاودان است كه به همه بشريت راه خوب‌زندگي‌كردن را آموخت.

ادامه نوشته

آغازاجلاس‌پیرغلامان باپرچم‌ امام‌حسین(ع)

http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1391/12/21/IMG18405586.jpg

مراسم اهدای پرچم بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان حضرت امام حسین (ع)، روز شنبه همزمان با شهادت جواد الائمه (ع) با استقبال پرشور مردم دیاردارالمومنین در گرگان انجام شد.

اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی از ۷ تا ۱۰ آبانماه در استان گلستان انجام می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در حاشیه استقبال از پرچم بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله حسین (ع) در امامزاده عبدالله گرگان افزود: این پرچم در واقع تحویل مردم استان شده و این نشانه آن hست که اولین گام برای برگزاری اجلاس بین الملی پیرغلامان برداشته شده است.

ادامه نوشته